دستور معاون حقوقی رئیس‌جمهور به توقف برخورد حقوقی دستگاه‌های دولتی با صاحبان استارت‌آپ‌ها

 در اخبار داغ, مدارک

معاون حقوقی رئیس‌جمهور طی بخشنامه‌ای، دستور اجتناب دستگاه‌های دولتی از هرگونه اقدام حقوقی علیه صاحبان استارت‌آپ‌ها و کسب‌و‌کارهای نوپا در فضای مجازی را صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، در این بخشنامه آمده‌است: «پیرو دستور رئیس‌جمهور محترم در جلسه هیات دولت مورخ ۲۳/۸/۱۴۰۰ مبنی بر بررسی تخلفات کسب‌و‌کارهای نوپا (استارت‌آپ‌ها) و مسائل مربوط به آن‌ها در کارگروهی با مسئولیت معاونت حقوقی رئیس‌جمهور و در اجرای تصویب‌نامه هیات وزیران در تاریخ ۳/۱۱/۱۳۹۶ با هدف کاهش موانع کسب‌و‌کارهای نوپا مبتنی بر فضای مجازی در کشور، لازم است دستگاه‌های دولتی از هرگونه اقدام حقوقی علیه صاحبان کسب‌و‌کارهای نوپا در فضای مجازی بدون رعایت ساز و کار مندرج در مصوبه مذکور و شیوه‌نامه مربوط معاونت حقوقی رئیس‌جمهور، اجتناب کنند».

این بخشنامه در حالی روز یکشنبه ۱۲ دی ماه جاری، از سوی معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری، به تمامی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی و استانداری‌ها ابلاغ شد که طی چند ماه اخیر، اکوسیستم استارت‌آپی کشور شاهد برخی برخوردهای قضایی با مدیران و بنیان‌گذاران شرکت‌های نوپا و فناور فعال در فضای مجازی بودند. از آن جمله، مدیرعامل سایت و اپلیکیشن دیوار طی حکمی قضایی، به موجب آنچه که فراهم آوردن موجبات فساد و فحشاء اعلام شد، به سه ماه و یک روز حبس محکوم شد.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

شانزده − دوازده =

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید